Gezonde school

Voedingsbeleid op de Praktijkschool

Naast kwalitatief, innovatief en onderscheidend onderwijs vinden wij een gezonde leefstijl met gezonde voeding een belangrijk onderdeel van onze missie.

We vinden het belangrijk dat het aanbod en de uitstraling in de kantine en in onze automaten gezond is.

We maken het in onze kantine voor leerlingen makkelijk om gezond te kiezen. Het aanbod bestaat vooral uit gezonde keuzes en het drinken van energydranken en meenemen van grootverpakkingen chips of koeken is verboden.

Op de scholen van OMO Scholengroep Helmond werken we volgens de ‘richtlijnen gezondere kantines’, die zijn opgesteld door het Voedingscentrum. We maken hierbij de gezonde keuze de makkelijke keuze. Wij stimuleren leerlingen om gezonde dingen te eten of drinken, vooral door de keuze van ons complete assortiment. Nagenoeg alle artikelen zijn een gezonde keuze.

Onze kantine heeft de volgende basis: wij proberen om enkel en alleen gezonde en verantwoorde producten aan te bieden. Het drinken van water wordt gestimuleerd, door het gebruik van een watertappunt.

U kunt het voedingsbeleid hier inzien.

We hebben een gouden kantine!

We gingen voor de zilveren schaal en kregen goud in juni 2018: de ‘Smikkel Store’ van Praktijkschool Helmond is een Gezonde Schoolkantine. De onderscheiding van het nationale Voedingscentrum is de kroon op het werk van docenten én leerlingen.

• Het uitgestalde aanbod en het aanbod in de automaten bestaat voor minimaal 80% uit betere keuzes.
  • Er is een aanbod van groente en fruit.
  • De aankleding van de kantine is sfeervol en stimuleert leerlingen onbewust om de betere keuze te maken.